سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رییس هیت امناء حسینیه ابوالفضل (ع) روستا اعلام کرد :

با توجه به اجرای طرح هادی در این روستا از سوی بنیاد مسکن و نظر به عقب نشینی حسینیه ابوالفضل (ع) به مقدار 7 متر این مکان  جهت برگزاری مراسمات عزاداری سالار شهیدان ومناسبتهای دیگر نیاز به توسه ،بهسازی وبازسازی دارد که  به گفته  کارشناسان ومهندسین اجرایی حدود 100 میلیون تومان هزینه دارد که تا کنون مقدار 10 میلیون تومان از سوی خیرین روستا جمع آوری گردیده است 

سید مهدی موسوی  افزود : امیدواریم که تا دو ماه آینده کار ساخت وساز  حسینیه به اتمام برسد و شاهد استفاده از این مکان مقدس باشیم. 


  

سید حسین حسینی (مسول جمع آوری کمک به عتبات عالیات) در روستا  گفت:
مشارکت و بازسازی عتبات و عالیات با کمک ملت ایران توفیق الهی بزرگ است که نصیب افراد می شود تا در این امر ماندگار مشارکت کنند. وی افزود: جوانان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس آرزوی زیارت عتبات و عالیات در عراق را داشتند که اکنون این توفیق سراسر سعادت نصیب مردم ایران شد که علاوه بر زیارت در ساخت و مرمت آن مشارکت کنند. وی افزود: در مدت 20روز گذشته مبلغ  18 میلیون ریال کمک های نقدی وغیر نقدی از این روستا  جمع آوری و به ستاد بازسازی عتبات و عالیات شهرستان کاشمر ارسال شد.


  

دهیار روستا (قالیباف) اعلام کرد:

 اجرای طرح هادی روستایی با انگیزه بهسازی محیط روستایی و ارتقاء بهداشت ، هدفمند نمودن ساخت وسازها ، تسهیل در عبور و مرور و ایجاد بستر توسعه همه جانبه و تسهیل در ارایه خدمات دیگر دستگاههای اجرایی کشور صورت می گیرد.

اهداف اجرای طرح هادی روستایی به شرح ذیل می باشد:

الف) ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی،  اجتماعی، اقتصادی ب) تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی،  تولیدی،  رفاهی ج) هدایت و توسعه فیزیکی روستاها د) ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستائیان و خدمات زیست محیطی و عمومی

 عملیات اجرایی طرح های هادی روستایی به شرح ذیل می باشد:

1- احداث و اصلاح شبکه معابر 2- احداث و اصلاح میادین 3- احداث و اصلاح پیاده روها 4- احداث فضای سبز5-احداث و اصلاح و پوشش انهار و کانالهای آب داخل روستا 6-دیواره سازی 7- احداث و تکمیل سیل بند 8- آماده سازی اراضی پیش بینی شده جهت گسترش آتی روستا 9- احداث پلهای مورد نیاز داخل روستا 10- احداث و تکمیل شبکه دفع فاضلاب

وی افزود جهت اجرای طرح هادی درسطح این روستا مبلغ 260 میلیون تومان تا کنون هزینه شده است .

 


  

پیمانکار مخابرات روستا ( قاسم مصطفی زاده ) اعلام کرد:

- تدوین طرح واگذاری تلفن‌های GSM روستایی با کارکرد تلفن ثابت و موبایل توسط وزارت ICT در آینده نزدیک آغاز می شود.
 وی افزود: در پی تدوین طرح واگذاری تلفن‌های
GSM روستایی با کارکرد تلفن ثابت و موبایل در وزارت ICT تمامی مشترکان در روستاهایی که شبکه تلفن GSM
روستایی در آن‌ها راه‌اندازی شده است خواهند توانست از این شبکه کارکرد دوگانه داشته باشند.
 براساس این طرح، مشترکان روستاهای دارای
GSM روستایی در صورت درخواست خواهند توانست از تلفن‌های ثابت GSM خود کارکرد موبایلی داشته باشند. چنانکه در محدوده جغرافیای روستا GSM های روستایی در کارکرد تلفن ثابت روستایی با تعرفه و ودیعه تلفن روستایی عرضه می‌شوند. اما در صورتی که مشترک بخواهد از تلفن ثابت GSM
روستایی خود کارکرد تلفن همراه داشته باشد ضمن پرداخت ودیعه تلفن همراه باید تعرفه مکالمه و خدمات شبکه تلفن همراه اپراتور اول را بپردازد.
 طبق اعلام این مقام مسول این طرح به صورت آزمایشی در برخی از استان‌های کشور اجرا شده است که با نهایی شدن آن در سراسر کشور اجرا خواهد شد


  

ایران اسلامی درروز  چهارشنبه  یکپارچه شاهد خروش میلیون ها انسان آزاده ای بود که خشم و انزجار خود را از اهانت یزیدیان زمان به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام ابراز کرده و خواستار برخورد قاطع نظام با سران و هتاکان حامی جریان سبز اموی و آشوبگران روز عاشورا شدند.
با وجود این که دقایقی از آغاز راهپیمایی عاشورائیان در سراسر کشور از جمله مسیرهای چهار  گانه شهر کاشمر  نگذشته بود تمام خیابان های منتهی به میدان مرکزی، محل تجمع راهپیمایان مملو از جمعیت شده بود.
در بین جمعیتی که برای اعتراض به حرمت شکنی جریان فتنه در روز عاشورا و تجدید بیعت با آرمان های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی راهپیمایی کردند قشرهای مختلف مردم از طبقات و گرایش های مختلف دیده می شد اما حضور جوانان و نوجوانان خشمگین چشمگیرتر بود.

عده کثیری از این روستا نمادهای ادب و ارادت به آستان امام حسین(ع) و عزاداری در ماه محرم و صفر را با خود حمل و مداحان در مسیر راهپیمایی در رسای سیدالشهدا، یاران و اهل بیتش مرثیه سرایی و روضه خوانی کردند.

در ادامه مراسم  امام جمعه شهرستان به ایراد سخنرانی پرداخت :
وی با استناد به آیات قرآن، همه تجمعات، احزاب و تشکل ها را در بستر دو جریان حزب الله و شیطان تعریف کرد و افزود: هر کس با هر عنوانی درصدد دشمنی با ولی فقیه باشد جزو حزب شیطان است.
امام جمعه کاشمر در ادامه با بیان اینکه فرمانده حرکت روز عاشورا منافقان بودند، گفت: شعارهایی را که منافقان در سایت خود از روز 16 آذر گذاشته بودند، آشوبگران عاشورا آن شعارها را سر دادند.
وی با اشاره به برخی شعارهای اغتشاشگران در روز عاشورا علیه ولایت فقیه گفت: مردم قطره قطره خون خود را برای حاکم کردن ولایت فقیه داده اند وی در پایان خطاب به سران فتنه اظهار داشت: امام عادل این رهبر عظیم الشأن شما را در روز 29 خرداد به حق دعوت کرد که اگر اشکالی به انتخابات دارید از طریق قانون اقدام کنید اما جریان کفر، منافق و ناپاک برعلیه نظام حرکت خود را آغاز کرد.



  

این روستا روزها و شب هایی که گذشت، در سوگ سید و سالار شهیدان یکپارچه غم و اندوه بود و با حضور چند هزار نفری و کم نظیر خود علاوه بر نمایش ارادت به آستان اهل بیت(ع)، شور و شعور انقلابی خویش را نیز به منصه ظهور رساند و از رهگذر تاسوعا و عاشورای حسینی، بار دیگر با آرمان های امام(ره) و انقلاب تجدید میثاق و سران فتنه را با حضوری آگاهانه، مایوس کرد.
 علی رغم همه تبلیغات سوء و هجمه رسانه ای برخی شبکه های ماهواره ای برای سیاسی کردن فضای عزاداری تاسوعا و عاشورای امسال به نفع جریان فتنه و تاکید بر جنبه اعتراضی این عزاداری ها در کنار تلاش برای تغییر محور سوگواری ها به سمت و سوی سران فتنه، مردم این روستا همگام با مسلمانان سراسر جهان در غم سترگ و حماسه ماندگار حضرت سید الشهداء(ع) سیاهپوش و عزادار شدند و با صف آرایی همه جانبه خود در ماه پیروزی خون بر شمشمیر، قطره ای از بصیرت تاریخی خویش را به نمایش درآوردند و بار دیگر در طول چند ماه گذشته، نقشه های دشمنان این نظام و انقلاب را نقش بر آب کردند.
مردم در سرتاسر روستا، تکایا و هیئات، مساجد و حسینیه ها، در تب و تاب غم شهادت مظلومانه فرزند علی ابن ابیطالب(ع) با شوری وصف ناشدنی عاطفه و حماسه را به معرکه آوردند و نشان دادند که پیر فرزانه و امام دل ها بی جهت محرم و صفر را حیات بخش اسلام ناب نمی نامید.این  ملت که محرم را فضای پرنفس ظلم ستیزی و مبارزه با فتنه می دانند این بار علاوه بر بیرق های سبز و سرخ عاشورایی، در دسته های عزاداری و زنجیر زنی و ایستگاه های صلواتی با نصب و یا حمل تمثال هایی از امام راحل عظیم الشان و رهبر فرزانه انقلاب علاوه بر اظهار ارادت به آستان امامت و ولایت، بار دیگر با آرمان های امام(ره) و انقلاب تجدید میثاق کردند و بر پیروی از ولایت به عنوان ملاک حیات با عزت جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند و بار دیگر خواب خوش برخی دشمنان تاریخی این نظام و انقلاب را بر هم زدند و یکپارچه اعلام کردند دیگر مجالی برای ادامه حیات سران فتنه وجود نخواهد داشت و مردم با تاسی به سالار شهیدان، فتنه را برای همیشه خاموش خواهند کرد.
بنا به شواهد مجود شور حسینی امسال بیشتر از سال های گذشته میان مردم وجود داشته به طوری که دسته های عزاداری، ایستگاه های صلواتی و نذرهای مردمی چشمگیرتر از سال های گذشته بوده است همچنین با  برگزاری باشکوه نماز جماعت ظهر و عصر تاسوعا و عاشورا حاکی است.
نماز ظهر عاشورا با حضور هزاران نفر از عزاداران حسینی به امامت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای خزاعی در محل مسجد جامع روستا  اقامه شد.
شب گذشته مراسم شام غریبان نیز در این روستا  با شکوه هر چه تمام تر برگزار شد تا شمع های برافروخته شده تاریکی شب را بشکافد و مینیاتوری باشد از حرکت غریبانه کاروان اسرا در غل و زنجیر به سوی شام و تسلای خاطری باشند برای دل طوفانی زینب کبری سلام الله علیها.


  

دهیاری از برگزاری مراسم ویژه محرم در 4 هیئت مذهبی ویژه آقایان در سطح این روستا خبر داد.

محمد قالیباف  اظهار داشت: با توجه به اینکه محرم دارای ظرفیت و قابلیت‌های بالایی است و می‌توان با هدفمند کردن برنامه‌های ویژه این ایام، اقشار مختلف جامعه، به ویژه جوانان و نوجوانان را به صورت گسترده و فراگیر به هیئت‌های مذهبی جذب کرد، در این راستا با همکاری روحانی محل ( حاج آقا خزاعی) با هدف ترویج شور و شعور حسینی در هیئت‌های روستا سخنرانی  وبعد مداحی وسینه زنی برگزار میگردد .
وی در ادامه با اشاره به حضور پر شور مردم در مراسم ایام محرم افزود: حضور مردم در صحنه یک حضور مسئولانه و با انگیزه است و این حضور ضمن احترام به سالار شهیدان (ع) به منظور پندآموزی درس‌ها و عبرت‌هایی است که می‌تواند روشنگر راه همه ما باشد، به ویژه در این برهه از زمان که دشمنان انقلاب و اسلام توطئه‌هایی را در طول سال در سر می‌پرورانند، عاشورا و محرم توانمندی خنثی کردن این توطئه‌ها را دارد.
وی افزود: در راستای اجرای هر چه باشکوه‌تر مراسم محرم، حذف پیرایه‌های دروغین و انحرافات فکری، اندیشه‌ای،‌ شکلی و محتوایی برای استحکام پایه‌های هیئت‌های مذهبی و استمرار و اثربخشی آن ضروری است اما برخی افراد از روی ناآگاهی به آنها عمل می‌کنند، از این رو امید می‌رود با برگزاری چنین برنامه‌هایی در بین عموم مردم به ویژه مسئولان تشکل‌های دینی و هیئت‌های مذهبی در محرم سال‌جاری شاهد برخی ناهنجاری‌هاکه در سال‌های قبل تا حدودی وجود داشت، نباشیم.
وی تصریح کرد: برگزاری جلسه ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی و همچنین ایجاد تعامل و همکاری با نیروی انتظامی وپایگاه مقاومت بسیج  برای برقراری انسجام و نظم در برنامه‌ها از مواردی است که از سوی این دهیاری  در راستای برگزاری باشکوه مراسم محرم به اجرا درآورده است .


  
   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :23
بازدید دیروز :2
کل بازدید : 77335
کل یاداشته ها : 56


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ